Address
304 North Cardinal
St. Dorchester Center, MA 02124
Work Hours
Monday to Friday: 7AM - 7PM
Weekend: 10AM - 5PM
Het Corona-virus, de energiecrisis, het houdt ons allen bezig. Niet alleen zijn we als mens nog nooit zo bewust bezig geweest met onze gezondheid, ook business-wise is de impact enorm. Met een frisse blik op marketing stappen zelfs “traditionele” branches over op digitaal klantcontact! Zo bieden makelaars virtuele huisbezichtigingen aan, huisartsen stappen over op digitale consulten en kappers leren hun klanten via instructievideo’s zelf knippen. Hoe gaan marketeers om met deze nieuwe werkelijkheid? In dit artikel geef ik antwoord op deze vraag en laat ik zien hoe je met een frisse kijk je marketingplan en strategie verfijnt.
De impact van dit soort crisis op lange termijn is volgens mij beperkt. Immers, je marketingplan en strategie is immers een vertaling van een meerjarenvisie. Betekent dit dat alles bij het oude blijft? Zeker niet! Om continuïteit te borgen snijden organisaties op korte termijn in het marketingbudget. Investeringen en campagnes worden dus uitgesteld, maar dat betekent niet dat je als marketeer niks kan doen. Werp een frisse blik op marketing en maak juist nu je marketingafdeling future-proof door te werken aan je klantcontact.
Deze periode biedt veel kansen om nieuwe relaties aan te gaan (leads) en bestaande klantrelaties te verstevigen. Hoe? Breng in kaart wie en waar je lead – klant is, waar zijn zorgen zitten, wat hem triggert en hoe zijn online gedrag verandert. Geef blijk van waardering, steek een hart onder de riem, maar hou hierbij wel rekening met het sentiment. Aandacht mag nooit worden ervaren als het misbruik maken van de situatie. Zo zorg je voor een positieve top-of-mind positie bij je klant, ook dit is een frisse blik op marketing.
Zet vervolgens diverse campagnes op, waarmee je je doelgroep in het hart raakt. Maak hierbij gebruik van de klantkennis die je hebt en leg het gedrag vast. Deze resultaten vormen immers de basis voor nieuwe campagnes, waarmee je een top of mind positie verovert bij je klanten.