Address
304 North Cardinal
St. Dorchester Center, MA 02124
Work Hours
Monday to Friday: 7AM - 7PM
Weekend: 10AM - 5PM
Content marketing blijft de komende jaren een prominente plaats innemen in de marketing mix. De vraag is hoe je opvalt in dit content geweld, als iedere MKB ondernemer in Twente content marketing op één zet. Hoe slaag jij erin jouw verhalen op een slimme manier bij je doelgroep onder de aandacht te brengen? Een goede content kalender met relevante inhaak momenten helpt bij het maken van waanzinnige opvallende content.
Een content kalender is een deelbaar document die organisaties gebruiken om alle content activiteiten te plannen. Het biedt in een oogopslag overzicht. Welke content plaatst je waar, wanneer en met welk doel? Het is niet alleen een tool die je helpt met het plannen en creëren van content. Het laat ook de samenhang zien tussen de verschillende content activiteiten en de in te zetten media kanalen. Een content kalender visualiseert de content die je door het hele jaar inzet.
De grootste uitdaging bij content marketing is consistentie in je communicatie. Eenduidigheid in de boodschap, maar ook in de frequentie. Hoe zorg je er nu voor dat de content productie op gang blijft. Zonder een goede content planning is het bijna onmogelijk succesvol te worden met je content marketingstrategie. Naast overzicht brengt werken met een content kalender ook andere voordelen met zich mee:
Kortom: Met een content kalender creeer je regelmaat en continuiteit! Het voorkomt dat je content gedreven wordt door de waan van de dag.
First things first! Het heeft geen zin na te denken over een content kalender als er geen content (marketing)strategie aan ten grondslag ligt. De content strategie is de fundering van content marketing. In de content strategie beschrijf je wat je wanneer wilt bereiken. Je beschrijft de persona’s, maar ook sta je stil bij de tone of voice en beschrijf je welke media je gaat inzetten om jouw doelgroep te bereiken.
Als je dit allemaal hebt gedaan dan kan je je content gaan plannen. Of je nu wekelijks, maandelijks of jaarlijks plant, er zijn een viertal kritische succesfactoren voor een goede contentplanning:
Nu we dit allemaal weten kunnen we echt aan de slag met de content kalender. Hieronder geef ik je nog een aantal andere tips voor het maken een content kalender.